Geçtiğimiz aylarda Türkiye distribütörü olan Sumitomo’dan tüm hisseleri alarak pazara kendi gelen Japon otomotiv devi Nissan, hedeflerini de büyüttü. Yeniden yapılanan Nissan Türkiye’nin Genel Müdürü olarak Sinan Özkök göreve başlarken, marka satış hedeflerinde de iddiasını yükseltti. 22 yıldır ülkemiz pazarında bulunan Nissan markası için bunun bir dönüm noktası olacağını vurgulayan Özkök, "Dünyanın en büyük 20 otomobil pazarından biri olan Türkiye’de, en çok satan Japon marka olmayı hedefliyoruz" dedi. Geçen yıl satışlarımız 19 bin 700 adetti. 2015'te 25 bin adede ulaşacağız. 2018’de 60 bin hedefine ulaşmak için yeni ürünler sunmamız lazım. 2 yıldır pick-up sınıfında yer almadığımız Navara 2016 başında geri dönüyor. C sınıfında eksikliğimiz var. Pulsar için görüşüyoruz. Filo pazarında da büyüyoruz. 20014'te filo 3 bin araç verirken, bu rakam 6 bine çıktı" açıklaması yaptı.
1 milyon hayal oldu
Eylül ayına kadar satışların sürekli yükseldiğini belirten Özkök, 8 ay sonra rüyadan uyandıklarının altını çizip, "900-950 bin adetle rekorun geleceğini düşünüyorum. Ancak 1 milyonluk satış yine hayal olacak" dedi.
İç pazar yatırımcıyı çeker
Nissan’nın uzun süredir Türkiye’de yatırımının konuşulduğuna vurgu yapan Özkök, “Güçlü bir iç pazar yatırımcının ilgisini her zaman çeker. Üretim açısından şu anda netleşen bir karar yok. Global ortağımız Renault’nun en güçlü üretim tesislerinden olan Bursa fabrikası da tam kapasite çalışıyor. Bir kapasite boşluğu veya başka bir alternatif olduğunda Türkiye’de üretim planları tekrar masaya yatırılabilir” diye konuştu.