İhracatçıya dönük yeni nesil destekler devreye giriyor. Yeni destekler ve yeni finansman modeli Ticaret Bakanı Mehmet Muş'un da katıldığı toplantıyla tanıtıldı. Ticaret Bakanı Mehmet Muş, ihracatçıların finansman yükünü ortadan kaldırmak için Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda Türk Eximbank ve İhracatı Geliştirme AŞ'nin (İGE AŞ) katılımıyla prefinansman ve teminata yönelik bir model geliştirdiklerini belirterek, "Kurguladığımız modelde, mal ve hizmet ihracatçılarımıza verdiğimiz proje, program ve statü bazlı desteklerimize prefinansman imkanı getiriyoruz" dedi.
YEPYENİ BİR MODEL
Muş "Bakanlığımız tarafından destek başvurusu uygun görülen ihracatçılarımız, Türk Eximbank'a kredi başvurusunda bulunacak ve prefinansman protokolü çerçevesinde öncelikli olarak değerlendirmeye tabi tutulacaklar" dedi. Bakan Muş, "İhracat Desteklerine Yönelik Prefinansman Modeli"nin ihracatçıların öteden beri talep ettiği yepyeni bir model olduğunu belirterek, "Bu modelle desteklerimizin etkinliğini artıracak, her sene destekler için bütçeden ayrılan kaynağı finansman ile eşleştirerek çarpan etkisiyle ihracatçımızın hizmetine sunacağız" ifadelerini kullandı.
STRATEJİ DESTEĞİ
Yeni oluşturulan "Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği" kapsamında ihracat ile yeni tanışan veya ihracat yapan ancak gelişime ihtiyaç duyan firmaların alacakları danışmanlıkları destekleyerek, yurtdışı pazarlara girişte daha stratejik bir şekilde hareket etmelerini sağlayacaklarını belirten Muş, perakende sektörüne yönelik "Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği" ile mal ticareti yapan çok kanallı zincir mağaza markası sahibi firmaların yurtdışı pazarlarda daha hızlı büyümelerini ve ihracatlarını artırabilmelerini amaçladıklarını söyledi.
TÜRK MALINA E-PORTAL
Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Türkiye e-ihracat Platformu'nu kurmayı hedeflediklerini belirterek, "Platform ile 'Web3' gibi yeni nesil teknolojiler kullanarak, ülkemizin ihracatçı envanterinin dijital ortama taşınmasını, ihracatçılarımızın farklı ülkelerdeki ithalatçılar tarafından kolayca bulunmasını ve siparişlerini buradan almalarını sağlayacağız" dedi. Muş "E- ticarette dünyanın önde gelen ülkelerinin kullandığı bu toplayıcı satıcı modelini hayata geçiriyoruz. Böylelikle, ürün potansiyeli olan ancak bilgi eksikliği ve nitelikli insan kaynağı açığı bulunan KOBİ'lerimizin ürünlerinin e-ihracat yoluyla yurtdışı pazarlara ulaşmasını amaçlıyoruz" diye konuştu. E-ihracat desteklerine konu ürünlerin Türk markası olması veya Türkiye'de üretilmiş olması şartını aradıklarını bildiren Muş, "Böylelikle, e-ihracatımızı artırırken Türk ürünlerinin bilinirliğini de artıracağız" dedi.
HİZMET İHRACINDA 68.5 MİLYAR DOLARI AŞARIZ
Muş, hizmet ihracatının 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 62 artış kaydederek 58 milyar dolara yaklaştığını ve hizmetler dengesinin 26,7 milyar dolar fazla vererek cari açığa olumlu katkı sağladığına işaret ederek, "Bu yılın ilk yedi ayında da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 66 artış kaydederek 42 milyar dolara ulaşmıştır. Elde ettiğimiz bu ivmeyle hizmet ihracatında yıl sonu hedefimiz olan 68,5 milyar doları aşmayı hedefliyoruz" dedi.