Fındıktan lokuma yeni global markalar yolda

Tarım Bakanı Pakdemirli’den ‘global marka’ hedefi: Nutella, Sarelle gibi global markalarımız olabilir. Fındığı, inciri, lokumu ve kahveyi dünya markası yapabilecek potansiyelimiz var. 

Yelda GÖKDAĞ 

Havayolu taşımacılığı, mobil iletişim, telekomünikasyon ve savunma sektörlerinde ‘global’ markalar oluşturmayı başaran Türkiye, fındık, üzüm, incir ve kaysı gibi yüksek kaliteli ürünlerimizin dünya markası olması için harekete geçiyor. Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, ülkemize özgü ürün ve lezzetleri, dünya pazarlarında ‘global marka’ yapacak projelerini açıkladı. Bakan Pakdemirli, 2 euroya satılan fındığı 4 euroya çıkaracak formülün, yüksek kaliteli ürünlerin işlendikten sonra pazarlanmasından geçtiğini ifade etti.  

THY, TURKCELL GİBİ... 

Dünyanın en iyi fındığı, üzümü, inciri ve kaysısının Türkiye’de yetiştiğini hatırlatan Pakdemirli, “İyi kalite ürünün yanı sıra Türk Lokumu, Türk Kahvesi, cezerye gibi eşsiz lezetlere de sahibiz. Bu avantajımızı çok daha iyi değerlendirmeliyiz. Tıpkı THY, Turkcell, Türk Telekom gibi global markalar oluşturmalıyız. Bizim de Nutella, Sarelle gibi global markalarımız olabilir” dedi. Pakdemirli, “Türkiye, bu ürünlerde fiyat belirleyici konumda. Bu ürün ve lezetlerin her biri ülkemiz için stratejik değer taşıyor” ifadelerini kullandı. 

Yönlendirip, dünyaya pazarlayacağız 

Bakan Pakdemirli, şöyle devam etti: “Markalaşma sürecinde, üretici değil çerçeveyi çizen bir rol üstlenmek istiyoruz. Kalite kontrolünü yerine getireceğiz. Yatırımcıyı yönlendirecek, denetleyecek ve dünyaya pazarlanmasını sağlayacağız.”