Fijital sağlık dönemi... Fiziki ve dijital sağlık tek uygulamada

Acıbadem Sağlık Grubu, fiziki ve dijital sağlık hizmetlerini bir araya getirdiği sağlık girişimi LifeClub ile Türkiye'yi ‘fijital sağlık' kavramıyla tanıştırdı. Bir yılda 10 bin üyeye ulaşan uygulama, yurtdışına da açılacak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Pandemiyle birlikte her alanda hızlanan dijital dönüşüm, sağlık sektöründe de etkisini gösteriyor. Hastalara her zaman, her yerde kişiselleştirilmiş sağlık deneyimi sunma hedefiyle yola çıkan Acıbadem Sağlık Grubu da Türkiye'de ilk defa önleyici tıp yaklaşımıyla kişiye özel bütünsel sağlık yönetimi hizmetini, online ve fiziksel olarak bir arada sunan bir girişimi hayata geçirdi. Türkiye'nin ilk 'fijital' sağlık Super App'i olan LifeClub uygulaması; kişiye özel atanan bir hekim rehberliğinde bütünsel sağlık yönetimi hizmeti için "LifeClub Sağlık", spordan diyete, zihin sağlığından uyku düzenine yol gösterecek programlarla "LifeClub Wellness" ve sağlıklı bir yaşam için ihtiyaç duyulan ürün ve hizmetleri sunan "LifeClub" Platform modülleriyle hizmet veriyor.

BİR YILDA 10 BİN ÜYEYE ULAŞTI

Dünya Sağlık Örgütü'nün 1947 yılında sağlığı 'sadece hasta olmamak değil fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan tam iyi olma hali' olarak tanımladığına dikkat çeken LifeClub Sağlıklı Yaşam Hizmetleri Genel Müdürü Elif Elkin, şunları kaydetti: "Biz de LifeClub'ı tasarlarken tamamen bu tanımdan yola çıkarak insanlara iyilik, sağlık sunmayı hedefledik. Geçen yıl mayıs ayında devreye aldığımız uygulamamıza şu ana kadar 10 bin kişi üye oldu. Bununla birlikte LifeClub Hekimi ile bire bir bütünsel sağlık yönetimini deneyimleyen üye sayımız kısa sürede 1.000'i geçti. Bireysel üyeliklerimiz olduğu gibi, kurumsal şirketlerle işbirliklerimiz de başladı" dedi. Önümüzdeki dönemde yurtdışına açılma hedeflerinin de olduğunu belirten Elkin, özellikle yurtdışında yaşayan gurbetçi Türklerin hedef kitleleri arasında olduğunu söyledi.

PATRONLAR ÇALIŞANLARINA HEDİYE EDİYOR

Kişi ya da kurumların ihtiyaçları doğrultusunda farklı hizmetlerin bir arada sunulduğu LifeClub Sağlık modülünün üyelik içeriklerinin ihtiyaca göre şekillendirildiğini anlatan Elif Elkin sözlerini şöyle sürdürdü: "Kişiye özel sağlık üyeliklerimizi bireyler için LifeClub Pro, Plus ve Premium olarak çeşitlendirdik. Son birkaç yıldır kurumların önceliği çalışanların iyiliği ve sağlığı olmaya başladı. Bu nedenle pek çok şirket bizden hizmet alıp çalışanlarına sağlık uygulamaları hediye ediyor. Böylece çalışanların memnuniyeti ve performansı artarken, işverenler de mutlu çalışanlarla daha verimli bir iş hacmine ulaşıyor."

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

LifeClub'lılar ihtiyaçları doğrultusunda oluşturacakları diyet ve hareket programlarıyla sağlıklı beslenip, zinde kalıyor. LifeClub Sağlık üyelerine ise bir hekim atanıyor. Bu hekim bir sağlık planı oluşturup durumlarını takip ediyor.

UZAKTAN TEDAVİYE İLGİ YÜKSELİYOR

KOVID-19 salgını nedeniyle online sağlık hizmetlerine olan talep arttı. Araştırmalara göre 2024'te online sağlık hizmetlerinin ABD'de 2.8 milyar dolar, AB'de 18.3 milyar dolar, BRIC ülkelerinde 1.2 milyar dolar, Asya ve Pasifik ülkelerinde 1.79 milyar dolara ulaşacak. Küresel online sağlık pazarı raporlarına göre 2018-2024 döneminde bu alanda tahmini yüzde 18.8'lik bir artışı bekleniyor. Global bir araştırma firmasının Türkiye dahil 28 ülkede yaptığı bir araştırmanın sonucunda, Türkiye'nin dünyada uzaktan sağlık uygulamalarına en hevesli 3 ülke arasında yer aldığını açıkladı.