1
MİRAY ÇİMEN
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın geçen sene mayıs ayında elektrik dağıtım şirketlerine 'müşteri memnuniyeti' hakkında verdiği talimatta sona gelindi. Albayrak yarın elektrik dağıtım sektörlerinin karnesini açıklayacak. İstanbul'da düzenlenecek olan toplantıda mayısta başlayan süreçten bu güne sektörün hizmet kalitesinde nasıl bir gelişim olduğu masaya yatırılacak. 44 ilde toplam 22 bin 60 vatandaşla yapılan ankete göre vatandaşların dağıtım sektöründen aldığı hizmetten duyduğu memnuniyet bir önceki döneme göre yüzde 53 oranında arttı.
4 ALANDA DEĞERLENDİRME
Bakan Albayrak talimatıyla anketleri gerçekleştiren ekip, dağıtım şirketleri bazlı memnuniyet artışının nerelerden kaynaklandığını, nerelerde gelişme kaydedildiğini, nerelerde istenilen seviyenin altında kalındığını ortaya çıkardı. Karnelerin değerlendirilmesi tedarik kalitesi ve sürekliliği, müşteri hizmetleri, yatırımlar ve iletişim olmak üzere 4 alanda yapıldı.
MEMNUNİYET YÜZDE 53 ARTTI
Bakan Albayrak, Trabzon’da başlattıkları ve 'Vatandaş memnuniyeti odaklı yeni dönem' olarak adlandırdıkları dönem için Avrupa Mükemmellik Ödülü'nü nihai hedef olarak koymuş ve her alanda hizmet kalitesini artıracak bir dizi yatırım ve kriterler açıklamıştı. Edinilen bilgilere göre, anket sonuçlarında kalitenin arttığını ve bunun vatandaşın memnuniyetine de yansıdığı ortaya çıktı. Bir yılın sonunda vatandaşların dağıtım sektöründen aldığı hizmetten duyduğu memnuniyet bir önceki döneme göre yüzde 53 arttı.
9 çağrı merkezinde 2 bin kişiye istihdam
Bakan Albayrak’ın mayıs ayında koyduğu hedef doğrultusunda Tekirdağ, Kars, Adana, Rize, Denizli, Trabzon, Konya, Şanlurfa ve Adıyaman olmak üzere 9 adet çağrı merkezi açıldı. Açılan bu çağrı merkezlerindeki istihdam sayısı ise 2 bin kişinin üzerinde oldu.