Denizbank Dijital Kuşak Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik, bankacılıktayaşanan teknolojik gelişmelerin müşteri memnuniyeti açısından önemli açılımlar ortaya koyduğunu belirtti. Türkiye’de bankaların dijitalleşme anlamında ciddi yatırımlar yaptığını vurgulayan Çelik, “Bu konuda yeterli gayreti gösteremeyen bankalar elimine olma tehlikesiyle karşı karşıya. Rekabetin ulaştığı boyut, bankaların yeni stratejiler geliştirmelerini zorunlu kılıyor. Bunların temelinde de teknoloji ve inovasyon yatıyor” dedi.
TRENDLERİ BELİRLİYORLAR
Denizbank’ın geminin dümenini çok önceden dijitale çevirdiğini belirten Çelik, “Bunun karşılığını da prestijli ödüllerle gören bir banka olduk. 2014 ve 2016'da ABD'li BAI tarafından yaygın inovasyon yapabilme kabiliyetimize binaen 'Dünyanın en yenilikçi bankası' seçildik. 2015'te ise Avrupalı otorite EFMA tarafından Global Innovator seçilerek önemli bir başarıya imza attık” diye konuştu.
Facebook’tan şube açtık, Twitter’dan kredi verdik
Çelik, “Futbol tabiriyle 2014’ten bu yana her yıl çok önemli bir ödülün sahibi olarak 'hat trick' yaptık. 2012’de Dijital Kuşak Bankacılığı Departmanımızı kurduk. Dünyada bir ilke imza atarak Facebook’ta şube açtık, Twitter’dan kredi verdik ve SMS'le kredi başvurusu aldık. Mobil ödeme sistemimiz FastPay’i geliştirdik. Ayrıca wvmüşterilerimizin cüzdanlarının yerine geçebilecek Deniz Kabuğu mobil uygulamamızla müşterilerin kartvizit, fotoğraf ve kartlarını saklayarak hayatlarını kolaylaştırıyoruz” dedi.