Dev moda markaları Türk ürünlerinden vazgeçmedi

Zor günler geçiren Türk hazır giyimcilere dünya devi alım gruplarından iyi haber geldi: Türkiye'den alımı artıracağız.

H&M, Li Fung, New Look, Superdry, LCW, Koton ve Trendyol yöneticileri, zorlu rekabet ortamında Türk hazır giyim ihracatını 20 milyar dolara taşıyacak yeni satın alma stratejilerini paylaştılar. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) Kimtex sponsorluğunda düzenlediği ‘Gelecek Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri 2017’ panelinin açılışında konuşan TGSD Başkanı Şeref Fayat, “Etrafımızın ateş çemberi olduğu bir dönemde Türkiye’ye talep artıyor. Hazır giyim ihracatında % 5, iç pazarda % 8-9 oranında büyümenin gerçekleşeceğini umuyorum” dedi. 

HEDEF 20 MİLYAR $ İHRACAT 

Yaşanan tüm krizlere rağmen 2016’da 17,5 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirten Fayat, suların durulması halinde kısa sürede 20 milyar dolar bandını aşabileceklerini söyledi. 

Tedariğin çoğu Türkiye'den

Ürün tedariğinin yüzde 40’ını Türkiye'den alan  Superdry önümüzdeki 4 yıl boyunca 9 tedarikçisinin iş hacmini büyüterek alımı artırmayı planlıyor. 447 mağazaya sahip Koton bu yıl 125 milyon euroluk alım yapacak. H&M bu yıl Türkiye'den aldığı ürün miktarını yüzde 10 artıracak. LC Waikiki, 2016’da ürürn tedariğinin yüzda 82'sini iç piyasadan yapıp 50 milyon euroluk alım yapacak. Son 3 yılda Türkiye pazarından alımlarını yüzde 300 artıran New Look bu yıl da Türkiye'den alacağı ürün miktarını yüzde 100 artırmayı hedefliyor. 

8 yöneticiden tam destek

İstanbul'da gerçekleştirilen‘Gelecek Satın Alma Stratejileri ve Beklentileri 2017 Paneli’de bir araya gelen 8 firmanın üst düzey yöneticileri, 2016'da Türkiye'den hazır giyim almaktan vazgeçmeyeceklerini söylediler.