DEİK'ten stratejik ‘lobicilik' hamlesi

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) 2022 yılı stratejisini odaklanmak üzerine kurdu.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

Türk iş dünyasını dünyada bir üst lige taşımak için birkaç başlığa daha fazla odaklanma kararı aldıklarını belirten DEİK Başkanı Nail Olpak, "Ticari diplomasi faaliyetlerimiz kapsamında stratejik lobi faaliyetleri ile gücümüzü artırıyoruz. Türk iş dünyasının, yurt dışındaki algısını pozitif yönde değiştirecek spesifik çalışmalar yürüteceğiz. Öncelikli pazarlarımız ise Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, Rusya, Japonya ve Hindistan" ifadelerini kullandı. Bu pazarlarda lobicilik faaliyetleri için izleyecekleri stratejileri de anlatan Nail Olpak, "ABD özelinde, Türk iş dünyamızı temsil edecek çok üst düzey bir isimle çalışmaya başlayacağız. Türk iş insanlarımızın ABD'deki daimi yüzü olacak saygın bir Amerikalı isimle görüşüyoruz. Ayrıca ABD'deki Türkiye ve Türk iş dünyası algısını çok daha üst seviyeye taşıyacak, aralarında akademisyen, siyasetçi, iş insanı, sanatçı ve sporcuların olduğu yine Amerikalı 100 etkili insanı bir araya getireceğiz" diye konuştu.

ALMANYA'DA ANLAŞTIK

Almanya'da ise ticari diplomasi faaliyetlerini başka bir boyuta taşımak üzere önemli bir stratejist ile anlaştıklarını açıklayan DEİK Başkanı Olpak, "Almanya'da 500 ayrı noktaya, bölgedeki lobicilik faaliyetlerimizi birlikte yürüteceğiz ismi bir mektupla bildirdik" diye konuştu. Siyasette ve ekonomide algı yönetiminin en az aksiyonlar kadar önemli olduğunun altını çizen Olpak, Birleşik Krallık, Fransa, Rusya, Japonya ve Hindistan için de benzer çalışmaların yapılacağına dikkat çekti.