Suriye’deki iç savaş başta olmak üzere Rusya ve Türkiye arasında yaşanan uçak krizinin turizm ve hazır giyim ihracatına faturası her geçen ay artıyor. 2015’te 3.6 milyon Rus tatil için Türkiye’yi tercih ederken, 2016 ile birlikte Rusya’dan tatil amaçlı gelen ziyaretçilerin sayısı birkaç yüzü geçmiyor. Diğer taraftan yılın ilk iki ayında Türkiye’den Rusya’ya yapılan tekstil ve hammaddeleri ihracatı yüzde 84, hazır giyim ihracatı yüzde 59 geriledi. Her iki sektörde de önemli yatırımlarının olduğunu belirten Dosso Dossi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, söz konusu kaybı komşu ülkelerle telafi edeceklerini söyledi.
İBREYİ YUKARI ÇEVİRİRİZ
“Bugün yaşadıklarımız geçici bir durum" diyen Eraslan şöyle devam etti: "İyi bir tanıtım kampanyasıyla turizmde ibreyi yeniden yukarıya çevirebiliriz. Orta ve uzun vadede Rusya başta olmak üzere BDT ülkelerinden bugünkünden çok daha fazla alıcı ağırlayacağımıza inanıyorum.”
Urumçili alıcılar bu yıl şova akın edecek
Mevcut sorunlara rağmen Dosso Dossi Fashion Show’u haziran ayında Antalya’da sürdürmeye devam edeceklerini belirten Eraslan, "BDT ülkelerindeki problemler nedeniyle aralık ayındaki organizasyonumuzda hiçbir limit getirmedik. Haziran ayından itibaren VIP konsepte geçeceğiz ve asgari alım sınırını 25 bin dolara çıkaracağız. Ayrıca üretici firmaları da elemeden geçireceğiz. Yeni konseptte en iddialı müşterilerimiz arasında Urimçili alıcıların olacağını söyleyebilirim. Alıcıların yüzde 10’unu Çin Sincan Uygur Özerk Bölgesi’nin başkenti Urimçi’den gelenler oluşturacak. İran ve Arap ülkelerinden katılımcı sayısında da artış öngörüyoruz" ifadelerini kullandı.
Kötü gidişe ‘dur’ demeliyiz
‘Avrupa ve komşu ülkelerden kaynaklanan turist açığını Çin, Hindistan gibi ülkelerden gelecek ziyaretçilerle kapatırız’ yorumuna da değinen Eraslan, "Bu bence gerçekçi değil. Çin’den 313 bin, Hindistan’dan 131 bin yakınımızdaki İsrail’den 220 bin turisti ağırlarken tek başına Yunanistan’dan 750 bin kişiyi misafir ediyoruz. Rusya’da ise bu rakam 3 milyon 600 bine ulaşmıştı. Çin, Hindistan hayal, ne varsa yine komşularımızda var. Bu gerçekten hareketle, komşularımızla gerginlikleri bir an önce en aza indirmeli, başta geleneksel pazarlarımız olmak üzere tüm dünyada yeni ve iddialı bir tanıtım kampanyasıyla kötü gidişe ‘dur’ demeliyiz.”