Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği'nin (TÜRKBESD) verilerine göre, yılın ilk 9 ayında altı ana ürün grubunda ihracat, bir önceki yılın aynı dönemine paralel seyrederken, iç satışlar ise yüzde 5 azaldı. TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer, "Bu yılın dünyadaki ekonomik gelişmelere bağlı olarak daha zor bir yıl olacağını öngörmüştük. Eylülde ihracatımızın, 2021'in eylül ayıyla kıyaslandığında yüzde 4 arttığını, iç satışlarımızın ise aynı seviyelerde seyrettiğini görüyoruz. İç satışlar ilk 6 aydaki düşüşün ardından, ağustos ve eylül aylarındaki kampanyaların da etkisiyle geçen yılki seviyeyi yakaladı. İç pazarın, ihracat üzerindeki olumlu etkilerini de izliyoruz. Eylül ayında ihracatımızdaki artış da buna işaret ediyor" ifadelerini kullandı.
25.3 MİLYON ADET SATIŞ
Bu yılın ilk 9 ayında TÜRKBESD üyesi firmalarının toplam satışlarının 25.3 milyon adet olduğunu belirten Dinçer, yaptığı açıklamada, "Türkiye dünya beyaz eşya üretiminin yüzde 7'sini karşılıyor ve beyaz eşyada dünyanın en büyük ikinci üreticisi konumunda. Dünyanın en büyük beyaz eşya ihracatçısı ülkeleri arasında pek çok ürün için ilk 3'te yer alıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.