Yapı Kredi Bankası, dijital uygulamalarını tanıtmak amacıyla bir basın toplantısı düzenledi. Burada konuşan Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan bankacılıkta "dijital devrim niteliğinde" teknolojik uygulamalara imza atarak yeni bir dönem başlattıklarını söyledi. Doğan, mobil şubesini yenilediklerini ve bu sayede akıllı telefonlar üzerinden yapı kredi uygulamasına girilerek QR kod ile ATM’ye dokunmadan hızlı para çekme işlemi ve çağrı merkezine direkt bağlanma gibi özellikler eklendiğini açıkladı.
Mobil şubede yeni adım
Yakup Doğan, Yapı Kredi olarak Türkiye’de bankacılığın teknolojik dönüşümüne öncülük ettiklerini belirterek şunları söyledi: "Yapı Kredi, Türkiye’de ilk kez bilgisayarla işlem yapan, bankacılıkta ilk online uygulamayı hayata geçiren, ilk telefon bankacılığı işlemini gerçekleştiren, ‘Ses Tanıma Sistemi’ni Türkiye’ye kazandıran banka. Geçmişimizden gelen öncü rolümüz doğrultusunda yenilediğimiz mobil şubemizle çağdaş bankacılığın en yeni adımlarını atıyoruz.
TEK HAMLEDE GİRİŞ
Türkiye’de ilk kez gelişmiş göz tanıma sistemi teknolojisini kullanarak her müşterimiz için göz damar bilgisinden yola çıkan ve çok güvenli bu şifre sistemini Yapı Kredi Mobil’e girişte kullanmaya başladık. Bundan böyle müşterilerimiz göz tarama özelliğiyle akıllı telefonlar üzerinden, tek hamlede mobil şubeye daha hızlı, daha kolay ve daha güvenli giriş yapabilecek.”
Girişimlere destek veriliyor
Geleceğin bankacılığını tasarlarken, gençleri ve girişimcileri de desteklediklerini söyleyen Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan ise, “Bu doğrultuda ‘Code.YapıKredi’ ile yazılım geliştirmeyi öğrenmek ve öğrendikleriyle üretime katkıda bulunmak isteyen herkese açık ve ücretsiz bir platform oluşturduk. Ayrıca yazılımcılara finansal teknoloji uygulama programlama arayüzleri de sağlayacağız" dedi.
Dijitalleşmek şart
Toplantıda cep telefonundan göz tarama özelliğini kullanarak kendi hesabına giren Doğan, işlemi basın mensuplarına gösterdi. Dijital kanalları kullanmayanların ve buna adapte olamayan kurumların gelecek 10 yıl içinde ayakta kalmalarının mümkün olmayacağına dikkat çeken Doğan, şöyle devam etti: "Güvenlik bilgisi gerektirmeyen tüm işlemler için Facebook Messenger üzerinden Yapı Kredi BankacıBot uygulamasını hizmete sunduk. ‘Yapı Kredi BankacıBot’ ile kullanıcılar, Facebook Messenger üzerinden en yakın Yapı Kredi şubesi, döviz kurları/anında döviz hesaplama ve piyasa bilgileri gibi işlemleri bankayla sohbet eder gibi kolayca yapabiliyor."
10 ayda 500 bin 'online' kredi
Doğan ayrıca şu bilgileri de verdi: "Dijital bankacılık konfor sağlıyor. Örneğin, Yapı Kredi’de dijital kanallardan bu yılın ilk 10 ayında 500 bin adet bireysel ihtiyaç kredisi kullandırdık. Öte yandan, Yapı Kredi internet şubesi üzerinden e-devlet kapısı’na giriş sayısı 1 milyonu aştı."