Miray ÇİMEN
Özellikle Almanya, Hollanda, İngiltere ve Belçika’da ciddi bir artış olduğunu kaydeden Yağcı, “2016’dan sonra ciddi bir düşüş yaşamıştık. Ancak, Türkiye çok hızlı bir şekilde geri döndü piyasaya. Talep tekrar Türkiye’ye dönüyor” dedi.
BÖLGESEL STRATEJİ
Ürün çeşitliliği hakkında bir soruyu yanıtlayan Yağcı, “Antalya deniz, güneş, kum, futbol, golf turizmi var. İnanç turizmi Güneydoğu’da öne çıkıyor. Her bölgenin kendi coğrafyası, kendi varlıklarına göre bir turizm stratejisinin belirlenmesi lazım” dedi.
‘Yerli’ye farklı fiyat yok
Yerli turist kontenjanlarına yönelik de Yağcı, şunları söyledi: “Öyle bir şey yok. Kontenjanı kısan, aynı bırakan oteller oluyor. Yerli ve yabancı turiste ayrı fiyat yok. Türkiye’deki enflasyon oranı yüzde 20 ise fiyatlar da yüzde 20 artıyor. Türk insanı artık tatili ihtiyaç olarak görüyor.”