ASELSAN sistemleriyle raylarda akan para Türkiye'de kalacak

ASELSAN, askeri alanda kendini ispat eden sistemleri, raylı ulaşım araçlarının geliştirilmesinde kullanıyor. Şirketin imkan ve kabiliyetleri kapsamında bulunan elektronik ürün ve sistemler bir demiryolu aracının nakdi olarak toplamda yüzde 60’ını oluşturuyor.

ASELSAN, askeri sahada kendini ispat eden "komuta kontrol", "güç elektroniği", "motor kontrol" ve "görev bilgisayarı" sistemlerinden edindiği bilgi birikimi ve deneyimi, ulaşım teknolojileri alanında değerlendirmeye başladı.

Bu kapsamda öncelikli olarak raylı ulaşım araçları, elektrikli araçlar, sinyalizasyon ve kontrol sistemlerine bu deneyimi aktarmak için projeler hayata geçiriliyor.

Raylı araçlar sistemleri için yürütülen yüksek katma değerli projeler arasında Çekiş (cer) Kontrol Sistemi, Tren Kontrol Yönetim Sistemi, Enerji Depolama Sistemi, Demiryolu Enerji Dağıtım ve Yönetim Sistemi, Ana Hat Sinyalizasyon Çözümleri, Şehir içi Sinyalizasyon Çözümleri, Ray ve Raylı Araç Test/Ölçüm Sistemleri bulunuyor.

ASELSAN, Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen InnoTrans 2016 Uluslararası Ulaşım Teknoloji Fuarı'na ilk kez katılarak, Çekiş (CER) Sistemleri, Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi, Tren Kontrol ve Yönetim Bilgisayarı, MIDAS - Çok Amaçlı Akıllı Dağıtık Akustik Algılayıcı, Profesyonel Haberleşme Sistemleri, Optik Sistemleri gibi çözüm ve ürünleri uluslararası alanda görücüye çıkardı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi/EGO envanterinde bulunan metro araçlarını yerli ve milli elektronik ürün ve sistemleri ile modernize eden, bu sayede araçların 20 yıl daha kullanımını sağlayan ASELSAN, ayrıca Durmazlar firması tarafından üretilen ilk yerli tramvay aracı İpekböceği’nin çekiş sistemlerini yerlileştiriyor. Bu sayede, araçlardaki yerli katkı oranı yüzde 85’in üzerine çıkartılarak milli ve yerli metro, bölgesel tren, yüksek hızlı tren ve lokomotifler için kullanılacak kritik sistemlerde yurt dışına bağımlılık sona erecek.

ASELSAN'ın imkan ve kabiliyetleri kapsamında bulunan elektronik ürün ve sistemler, bir demiryolu aracının nakdi olarak toplamda yüzde 60’ını oluşturuyor.

Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşması için alt ve üst yapıya ciddi bir yatırım yapılması öngörülüyor.

Konvansiyonel hatlar ve YHT hatları, üzerlerindeki raylı sistem araçlarıyla birlikte iyileştirilip uzunlukları artırılacak.

Bu kapsamda, TCDD’nin alt ve üst yapı modernizasyonu için 2023 yılına kadar 15 milyar avroluk bütçeye ihtiyaç duyacağı öngörülüyor.

ASELSAN'ın raylı sistemler alanında ortaya koyduğu ve zamanla geliştireceği ürün ve çözümler, ithalata harcanacak kaynağın önemli bir kısmının ülkede kalmasını sağlayacak.

AA