Artık Alman değil Türk’üz hiçbir yere gitmiyoruz!

Tüketici elektroniği pazarında son kalan yabancı MediaMarkt, Türkiye’de 10. yılını kutluyor. CEO Haas, “Hatalar yaptık. ‘Burada tutunamazsınız, gidin’ diyen çok oldu. Ama kendimizi Alman değil, Türk olarak görüyoruz” dedi. 

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

MediaMarkt Türkiye pazarında 10’uncu yılını kutluyor. Pazara girip çıkan yabancı şirketlerden sonra, tüketici elektroniği pazarında kalan tek yabancı konumunda kalan şirket, söylentilerin aksine ‘hiçbir yere gitmiyoruz. Türkiye’de kalıcıyız’ mesajı verdi. Türkiye’ye ziyarette bulunan MediaMartSaturn Retail Group ve Ceconomy CEO’su Pieter Haas, “10 yıldır Türkiye’de varız. Ama bu 10 yıl kolay olmadı. Yanlış strateji yaptığımız için Türkiye’deki 5-6 yılımız zordu” dedi.

‘ŞİRKETİ VERİN, GİDİN’ DEDİLER

Bu süreçte bazı hatalar yaptıklarını vurgulayan Haas, “Bu hatalardan biri de ikinci markamız Saturn’ü Türkiye’ye getirmekti. Ondan sonra ‘Türkiye’den gidecek’ diye söylenti çıktı. O zamanlar Türk ortak da düşündük. Bu konuda girişim olsa değerlendirirdik. ama bize ‘şirketi verin, gidin’ dediler” diye konuştu. Daha sonra Türkiye pazarındaki stratejilerini değiştirdiklerini anlatan Haas sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’de Türk şirketi gibi davranıyoruz. Kendimizi Alman gibi görmüyoruz. Türkiye bizim için çok önemli. Biz bu ülkede geleceğimizi görüyoruz. Türkiye’de yatırım yapmaya devam edeceğiz. Burada kalıcıyız.”

1 milyar euro ciroya koşuyor

Artık Media Markt için zarar döneminin bittiğini vurgulayan Haas, “Artık gelire odaklanıyoruz. Ve lider olacağımıza inanıyoruz. Uzun vadeli büyüme planımız var” diye konuştu. Geçen yıl 612 milyon euro ciro yaptıklarını hatırlatan Haas, bu yıl ise çift haneli büyümeyle 1 milyar euroya ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti. Haas, 3-4 yıl içinde de liderlik hedefinde olduklarını sözlerine ekledi.  

18 ayda 18 mağaza açıldı

Mediamarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım ise, son 18 ayda 18 mağaza açtıklarını hatırlatarak, “50 mağazaya ulaştık. Türkiye’de en büyük satış alanına sahip elektronik zinciri olduk. Aynı zamanda son 22 aydır sektörün 2 katı üzerinde bir büyüme gösteriyoruz. Yılda 50 milyon kişiye ulaşıyoruz. 2013’te e-ticaretii başlattık. E-ticaret sitemiz de 85 milyon ziyaretçi alıyor” dedi.

Siyasi gerilim, ticari ilişkilerimizi etkilemez

Almanya'yla Türkiye arasındaki siyesi gerilimin hatırlatılması üzerine ise Haas, “Siyesetçi değilim, işadamıyım. Türkleri çok seviyoruz. Türklerle Almanlar arasında hiçbir problem yok. Ticari ilişkilerde şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadık, bundan sonra da yaşamayız” şeklinde konuştu.