Akaryakıta 'Mega' dopingi

Petrol fiyatlarında yaşanan düşüş, kaçak akaryakıt oranındaki azalma ve Türkiye'nin mega projeleri için çalışan kamyonlardan gelen talep artışı akaryakıt satışlarını da yüzde 10 yukarı çekti.

Türkiye’nin akaryakıt tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 10 arttı. 2014 yılında 21 milyon metreküp olan motorin tüketimi bu yıl 23 milyon metreküp’e çıktı. Geçen yıl 2.6 milyon metreküp olan benzin satışları da 2015’te 2.8 milyon metreküp’e yükseldi. Talepteki artışı 3 ayrı sebebe bağlayan OPET Petrolcülük Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Üçüncü köprü, üçüncü havalimanı, Körfez Geçiş Köprüsü gibi mega projeler için çalışan kamyon ve araçlar motorin talebini üst sıralara taşıdı. Sınırlarımızda güvenlik önlemleri artırıldığı için kaçak yollarla giren akaryakıt oranını da azaldı. Petrol fiyatlarındaki gerileme talep artışının bir diğer nedeni” dedi.

Opet'in 2015 cirosu 15 milyar TL oldu

Opet’in 2015 yılı değerlendirme toplantısında bir grup gazeteciyle biraraya gelen Cüneyt Ağca, akaryakıt sektörü için değişken faktörlerin olduğu ve oldukça hareketli bir yılı geride bıraktıkları belirterek şunları kaydetti: “2015 yılı; tavan fiyat uygulaması, ham petrol fiyatlarındaki düşüş, döviz kurlarındaki hareketlilik ve beş yıllık bayi sözleşmelerinin yenilenme süreci gibi sektör için kritik konuların yılı oldu. Geride bırakmakta olduğumuz yıl yüzde 17,7’lik pazar payımızla 15 milyar TL ciro elde ettik. Belirlediğimiz hedefler doğrultusunda bayi sayımızı, satış ve pazar payımızı artırdık. 1003 Opet, 416 Sunpet bayimiz var. 2016’da 16 milyar dolar ciro ile yüzde 18 pazar payına ulaşmak ve mevcut ağımıza 55 yeni istasyon eklemeyi planlıyoruz.”

Reklam yıldızı Arda Turan

Ağca, 2016 yılı reklam kampanyaları için A Milli Takım oyuncusu yıldız futbolcu Arda Turan’la anlaştıklarını ve 2016 yılında yayına girecek olan 2 reklam kampanyasının çekimlerinin İstanbul ve Barcelona’da gerçekleştirileceğini sözlerine ekledi.

Kâr marjına 'asgari' ayar

Asgari ücretteki 300 TL’lik artışın sektöre etkilerini değerlendiren Ağca, bayilerde çalışan personelin ağırlıklı olarak asgari ücretle çalıştığı için öncelikle bayilerin maliyetinin artacağını bu durumun şirketlerin kâr marjlarına yansıyacağını kaydetti.