Türk-Yunan ortaklığıyla 2013 yılında Atina’dan yola çıkan ve ardından İstanbul’a uzanan ‘teknoloji odaklı, uzun dönemli konaklama’ girişimi Blueground, hızla büyüyor. 6 yılda dünyanın 9 farklı şehrinde 2800 dairelik portföye ulaşan şirket, son olarak Westcap Investment Partners ve Prime Ventures’dan 50 milyon dolarlık yatırım aldı. Böylece daha önce aldığı yatırımlarla birlikte şirketin toplam yatırım tutarı 78 milyon dolara ulaştı. Blueground’un kurucu ortağı Kurtuluş Cumhur Korkmaz, büyüme hikayelerinde İstanbul’un çok önemli bir yere sahip olduğunu söyledi.
50 ŞEHİR 50 BİN DAİRE HEDEFİ
Güney Kore’de çalıştığı dönemde ev bulmada yaşadığı sorunlar üzerine projeyi hayata geçirdiklerini anlatan Korkmaz, “Ev sahipleri ve inşaat şirketleriyle çalışıyoruz. Mülk sahiplerinin kira garantisi oluyor” dedi. Şirketin İstanbul’da ortalama konaklama süresi 8-9 ay. 2023’te dünyanın 50 şehrinde 50 bin daireye ulaşılması hedefleniyor.
YÜZDE 95 DOLULUK
İstanbul'da misafirlerinin yüzde 30’unun Türk olduğunu belirten Korkmaz, Türklerden sonra en çok Kore, İran ve ABD’den misafir ağırladıklarını vurguladı. Yüzde 95 dolulukla çalıştıklarını vurgulayan Korkmaz, “Dünyada 400, Türkiye’de de 50 çalışanımız var” dedi.
CİROSU HER YIL %200 ARTIYOR
Şirket kurucularının birinin Yunan birinin Türk olmasının da güzel bir sinerji yarattığını belirten Korkmaz, şöyle konuştu: “Buna ‘Ege gücü’ de diyebiliriz. Şu an İstanbul’da 400 dairemiz var. Hedefimiz 2020 sonuna kadar İstanbul’da bin daireye ulaşmak.” Korkmaz, 3 yıldır ciroda her yıl yüzde 200 büyüdüklerini kaydetti.