380 milyon kişiye oyunla ulaşılacak

Sanal gerçeklik pazarının 80 milyar dolara ulaşması beklenirken Goldman Sachs bu teknolojiye adapte olabilecek 380 milyon 'oyuncu' olduğuna dikkat çekiyor. 2017 sanal gerçeklik oyunlarının büyük rekabetine sahne olacak.

SELİM KARAHAN

2016 yılı tüketicilerin sanal gerçeklikle tanıştığı yıl oldu. Sanal gerçeklik teknolojisine ulaşmak isteyen kullanıcıların artık Oculus Rift, PlayStation VR, HTC Vive, Samsung Gear VR, Google Daydream View ve LG 360 gibi birçok cihaz seçeneği bulunuyor. Bunun yanında kalite olarak bu markalara göre geride kalsa da ucuz Çin üreticilerinin VR gözlükleri de bulunuyor.

100 MİLYON $ TUTUYOR 

Üreticiler cihazlarını satmaya başlasa da dünyada şu anda tam bir VR çılgınlığı yaşandığı söylenemez. Yeni teknoloji her duyanı heyecanlandırsa da tüketiciye anlamlı seviyede para harcatmaya henüz başlamadı. Bu sebeple içerik üreticileri de bu alanda yeterince cesur olamadı. Dünyanın önde gelen oyun yapımcılarından EA Sports ve Activision’un yetkililerine göre yeni bir oyun serisi yaratmanın 75 ila 100 milyon dolar arasında bir maliyeti oluyor. Dolayısıyla yapımcılar böyle bir yatırım yapmadan önce hazır bir pazar görmek istiyor.

45 MİLYAR $’LIK YAZILIM 

Bu büyük maliyete rağmen VR’ı geniş kitlelere ‘oyunların’ yayması bekleniyor. Goldman Sachs’ın konuyla ilgili yayımladığı rapora göre küresel VR pazarı 2025 yılında 80 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak. Bunun 45 milyarı donanım, 35 milyar doları ise yazılım tarafından gelecek. 35 milyar dolarlık yazılım gelirlerinin ise 11.6 milyar dolarını oyun satışları oluşturacak. Bu büyük bir meblağ ancak Goldman raporundaki belki de daha büyük bir önem arz eden tespit VR oyunlarının ulaşabileceği kişi sayısı oldu. 

Oculus’un en iddialı oyunu 

Her platform bir veya daha fazla ‘sembol’ oyuna ihtiyaç duyar. Oculus Rift’in bu anlamdaki ‘amiral gemisinin’ Robo Recall olması bekleniyor. Epic Games tarafından yaratılan Robo Recall 2017 başında piyasaya çıkacak ve il aşamada bedava olacak. Yakın gelecekte geçen  Oyunda bir robot isyanını bastırmaya çalışacaksınız. 

Kalbi olan oynamamalı

Bir FPS klasiği olan Doom bu yıl VR’a gelecek. HTC Vive için yaratılan Doom VR, bu yılın mayıs ayında piyasaya çıkan oyunun VR versiyonu olacak. Normal ekranda bile kalp atışlarını hızlandıran kötü karakterler VR’da çok daha yakınımızda ve gerçekçi olacak. Bu sebeple heyecana dayanamayanların Doom VR’dan uzak durmalarında fayda var. Kesin tarih açıklanmasa da oyunun 2017’nin ilk çeyreğinde satışa çıkması bekleniyor.  

Oturduğunuz yerde ‘it dalaşı’

Oyunseverler için ‘uçak’ simülasyonları(belki de tüm simülasyon oyunları) tartışmalı bir alandır. Bu tip oyunların ‘bağımlısı’ olduğu kadar ‘nefret edeni’ de bolca bulunuyor. Ancak VR teknolojisi simülasyonları seven sayısını artırabilir. Meşhur Ace Combat serisinin 7. Oyunu 2017 yılında PlayStation VR’a gelecek.  

Hazır müşteri tabanı

Rapora göre 230 milyon oyun konsolu sahibi ve yüksek özellikli PC’lere sahip 150 milyon kişi, yani toplamda 380 milyon kullanıcı VR oyunları için hazır bir müşteri tabanı oluşturuyor. 2025’e kadar 216 milyon kişinin VR oyunları oynaması bekleniyor. 2017'de yeni çıkacak iddialı oyunlarla beraber firmalar bu müşterileri ‘tavlamaya’ çalışacak.