300 milyon liralık yatırımla  kapasitesi % 65 artacak

İpek Kağıt 300 milyon liralık yatırımla Manisa ve Astana tesislerinin açılışını gerçekleştirdi.Bülent Eczacıbaşı, İpek Kağıt'ın bölgesel güç olma hedefiyle yola devam ettiğini vurguladı.

SELİM KARAHAN

selim.karahan@aksam.com.tr

Eczacıbaşı Holding şirketlerinden Selpak, Solo gibi markaların üreticisi olan İpek Kağıt bölgesel güç olma hedefi kapsamında Manisa ve Kazakistan’ın Astana şehrinde iki yeni tesisin eşzamanlı açılışını gerçekleştirdi. 300 milyon liralık yatırımla kurulan tesisler sayesinde firmanın yıllık üretim kapasitesi yüzde 65 artışla 110 bin tondan 180 bin tona çıktı. Bu açılışla beraber İpek Kağıt’ın Kazakistan’da 10 yıl önce kurduğu Almati tesisi tamamen Astana’ya taşındı. Manisa tesisinin açılış töreninde konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, açılışını gerçekleştirdikleri birbirine 4.000 kilometre uzaklıktaki tesislerle İpek Kağıt’ın kalitesini, teknolojisini ve yenilikçiliğini daha da güçlendirdiklerine dikkat çekti. 

Varlığı güçlenecek

2012 yılına kadar süren yabancı ortaklık deneyimlerinin ardından İpek Kağıt’ın yeni coğrafyalarda atılım yapmak ve bölgesel bir güç olmak hedefiyle yoluna devam ettiğini belirten Eczacıbaşı “O günden bu yana güçlü markalarımızla Türkiye pazarında liderliğimizi sürdürürken, dünya pazarlarında da daha hızlı büyüme hedefiyle ilerliyoruz. Bu anlayışla, Manisa’da kurduğumuz tesisimizin kapasitesini artırmakla kalmayıp teknolojisi ve kalitesiyle sektördeki yerini güçlendirecek bir yatırımı gerçekleştirmiş bulunuyoruz” diye konuştu. Eczacıbaşı son teknolojilerle donatılmış yüksek kapasiteli Astana tesisine geçerek bölgedeki varlıklarını güçlendirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.

60 ÜLKEYE ULAŞTI 

İpek Kağıt Genel Müdürü Sertaç Nişli de bölgesel güç haline gelme hedefiyle atağa kalktıklarını ifade ederek, “Bu dönemde çok hızlı bir büyüme ivmesi yakalayarak, temizlik kağıtları pazarında Türkiye’deki liderliğimizi sürdürürken ihracatımızı beş kıtada 60 ülkenin üzerine çıkardık. Beş yıl içinde ise aynı ivmeyle yurtdışında dört kat büyürken, yurtiçi ve yurtdışı toplam ciromuzu ikiye katlamayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Nişli sadece 3 yıl önce ihracat pazarlarının sayısının 20 olduğu bilgisini verdi.

Bu yıl % 35 büyüyecek

basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Nişli, son yıllarda yakaladıkları hızlı büyümenin yatırım ihtiyacı doğurduğunu ifade etti. Gerçekleştirdikleri yatırımın 4-5 yıl içinde geri dönüş sağlayacağını söyleyen Nişli, "Bu yıl yüzde 35’in üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Ciromuz yıl sonunda 800 milyon liraya ulaşacak" dedi. İpek Kağıt’ın gelirlerinin yüzde 46’sının yurtdışı pazarlardan gelmesi bekleniyor. 

Rusya'da kaybımız çok düşük

Sertaç Nişli, Kafkasya ve Kazakistan pazarlarında Selpak ile en yüksek marka bilinirliğine ve segmentinde lider konuma ulaştıkları bilgisini verdi. Nişli son dönemde bozulan ilişkilerin Rusya’daki satışlarını etkileyip etkilemediğinin sorulması üzerine de şöyle dedi: "Rusya’ya satışlarımız kasımdan beri durmuş durumda. Rusya yeni girdiğimiz bir pazardı ve satışlarımız 1-2 milyon dolar seviyesindeydi. Bu yüzden kaybımız çok düşük oldu. Bunun yanında Rusya’da kayıp olsa da Afrika gibi başka pazarlardaki yatırımlarımız sayesinde yurtdışında hızlı büyümemize devam ediyoruz."