Miray ÇİMEN
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) Başkanı Serhat Çeçen, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından elektrik dağıtım bölgelerine 18 milyar yatırım hedefi verildiğini belirleyerek, "Bunları da 4-5 seneye yayarak değil de 2-2.5 senelik bir periyotta tamamlamak gibi bir gayret ve organizasyon içerisindeyiz" dedi.
ELDER Yönetim Kurulu Başkanı Çeçen bir grup gazeteciyle bir araya geldi. Burada Enerji Bakanı Berat Albayrak'la yaptıkları sektör zirvesinin sonuçlarını değerlendiren Çeçen, gazetecilerin de sorularını yanıtladı.
%80 HEDEFi TUTTURULACAK
Çeçen, Bakan Albayrak’ın sektör toplantısında belirlediği yüzde 80 müşteri memnuniyeti hedefini yakalamayı planladıklarını belirterek, "Bu yatırım büyüklüklerini 2020'ye kadar devam ettirmeyi ve şebekemizin büyük bir bölümünü yenilemiş olmayı hedefliyoruz" dedi. Elektrik dağıtım şirketlerinin 2016 yılı yatırım yükümlülükleri olan 3.5 milyar liranın üzerinde bir yatırım gerçekleştirdiklerini kaydeden Çeçen, "Şirketlerin sadece şebeke yatırımları 3.7 milyar lira tuttu" ifadelerini kullandı.
ŞEBEKEYE ODAKLANDIK
Özel sektör olarak hizmet kalitesini yükseltmeden müşteri memnuniyeti yakalamanın mümkün olmadığını bildiklerini ifade eden Çeçen, "İlk olarak şebeke yatırımlarına odaklandık. Trafoları, direkleri ve hatları yeniliyor, kabloları yer altına alıyoruz. Şebekemiz yenilenince teknoloji yatırımlarına büyük hız vereceğiz" dedi. Çeçen, "2017 yatırım yükümlüklerimiz 4 milyar lira. Dağıtım şirketlerimizin 2017 planlaması ise 5 milyar lira seviyesinde bulunuyor" dedi.
Kesintiler önceden bilinecek
2019 yılı itibarıyla şebekede teknoloji şebekede teknoloji yatırımlarının ağırlığının artmasını hedeflediklerini belirten Çeçen, şunları söyledi: "Türkiye Akıllı Şebeke Yol Haritası çalışmasını bu yıl tamamlıyoruz. EPDK ile birlikte, 2018'den
Önce tüketici memnuniyeti
ÇEÇEN, Bakan Albayrak’ın 'Önce vatandaş memnuniyeti' vizyonu doğrultusunda büyüttüğü hedefler kapsamında şebeke yatırımlarının birinci öncelik olarak ele alınacağını belirtti. Şebeke yatırımlarının müşteri memnuniyetini artıran en önemli unsur olduğunun altını çizen Çeçen, şöyle konuştu: "Yatırımlar arttıkça kesintiler azalıyor. Tüketicilerin şirketlere daha hızlı ve kolay ulaşması da bir diğer önemli hedef."
Eski trafolar değişmeli
ÇEÇEN, "İleri teknoloji kullanımı, önleyici bakım faaliyetlerini yapmanızı kolaylaştırıyor. Ancak elinizde 30 yıllık bir trafo varsa önce onu değiştirmelisiniz, sonra düzenli bakım faaliyeti yürütmelisiniz. İşte bu aşamada teknoloji kullanımı azami fayda yaratıyor" dedi.