1 yıl taze kalan Türk kahvesi üretti, satışları ikiye katlandı

Necmettin Şekeroğlu, “Çeyrek asırlık tecrübemizle, ürünleri koruyucu atmosferde ambalajlayarak Türk kahvesinin tazeliğini 1 yıla kadar korumayı başardık. Türk kahvesi satışlarını yüzde 100 artırdık” dedi.

Şekeroğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Necmettin Şekeroğlu, “Kahve kültürümüzün vazgeçilmez bir parçası olan Türk kahvesi, dünyanın en güzel lezzetlerinden biri. Kendine has aromatik kokusuyla, telvesi ve köpüğüyle tadıyla ve yanında ikram edilen Türk lokumuyla sohbet ortamlarının, kız isteme merasimlerinin ve nişan törenlerinin her zaman başaktörüdür” dedi. Türk kahvesinin, sanatın birçok alanına ilham kaynağı olduğunu anlatan Şekeroğlu, şunları söyledi:

‘KORUYUCU’ AMBALAJ 

“Türk toplumunda kahve ve kahvehanelerin çok önemli bir yeri olmakla beraber, her zaman otantik mekanların en önemli içeceği olmuş, nesilden nesile aktarılmış, ayrıca  sosyal kahve kültürünün oluşmasında en önemli aktör olmuştur. Türk kültüründe çeşitli deyişlere ve atasözlerine konu olmuş, ‘bir fincan kahvenin kırk yıl hatrı vardır’ ve ‘gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül sohbet ister kahve bahaneé gibi deyişlerle toplum kültüründe kendine çok önemli bir yer buldu. Şekeroğlu, çeyrek asırlık tecrübesiyle Türk kahvesi üretiminde yeni bir çığır açarak, ürünleri koruyucu atmosferde ambalajlayarak kahvenin tazeliğini 1 yıla kadar korumayı başardı. Markamız, müşterilerinin beğenisini kazanarak bu yıl Türk kahvesi satışlarını yüzde 100 artırdı.”

TOZ MENENGİÇ KAHVESİ PATENT ALTINA ALINDI 

Şekeroğlu, ‘’Menengiç kahvesinde inovasyon çalışması yaparak toz haline getirmeyi başarmış ve patentini de almış bulunmaktayız. Gerek üniversitelerle gerekse TÜBİTAK’la yapılan işbirliği sonucunda proje gerçekleşmiş ve Menengiç kahvesi önce toz haline getirilmiş daha sonra çözünebilir kahve formuna sokulmuştur. Ürünü Şekeroğlu olarak patent altına almak tam üç yılımızı aldı ama sonunda Türkiyede bir ilk başarılmış oldu’’ değerlendirmesini yaptı.

KİLİS’TEN İLK KEZ İKİ MARKA ÇIKTI

Şekeroğlu, “Kilis’ten bir ilk olmak üzere Şekeroğlu ve Kahvemo olarak iki marka çıkarılmış, Türkiye genelinde de 40 bayiye ulaşılmıştır. Metro, Migros, Makro, Beğendik, Adese, A-101 ve Şok gibi ulusal zincir ve yüzlerce yerel zincir mağazalarında ürünlerimizin satışı yapılmaktadır. Ayrıca müşterilerimizin talepleri doğrultusunda private label yada fason olarak üretim yapmaktayız’’ ifadelerini kullandı. 

15 ÜLKEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİRİYOR

Şekeroğlu, “Şekeroğlu ve Kahvemo markası ile üretilen ürünlerimiz Avrupa ülkeleri başta olmak üzere Kuzey Irak, Ortadoğu ülkeleri ve Amerika dahil yaklaşık 15 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatımızın toplam satıştaki payı %15-20 seviyelerindedir. Âmâ hedeflerimiz arasında ihracatımızı artırarak iki katına çıkarmayı planlıyoruz’’ dedi.