AUZEF 2. üniversite kayıtları ne zaman son? 2019 AUZEF 2. üniversite kayıt kılavuzu haberimizde

AUZEF 2. üniversite kayıtları ne zaman bitiyor? Kayıtlar nasıl yapılır? sorusunun yanıtı öğrenci adayları tarafından merak ediliyor. Yaz döneminin geride kalması ve yeni eğitim öğretim yılının açılması ile AUZEF'e kayıt olmak isteyenler süreci öğrenmek istiyor. Öğrenci adaylarının kayıtları ne zaman, nasıl ve nerede yapabileceği AUZEF 2. üniversite kayıt kılavuzu kapsamında açıklanıyor. AUZEF 2. üniversite kayıt kılavuzu haberimizde yer alıyor.

AUZEF 2. üniversite kayıt dönemi yoğun olarak araştırılıyor. AUZEF 2. üniversite kayıtları ne zaman bitiyor? merak ediliyor. AUZEF ikinci üniversiteye kayıt yaptırmak isteyenler son günün ne zaman olduğunu öğrenmek istiyor. İkinci üniversite kapsamında İstanbul Üniversitesi'ne kayıt yaptırmak isteyen öğrenci adayları kayıtların ne zaman, nasıl ve nereden yapılacağını öğrenmek istiyor. Kayıtlar ile ilgili merak edilen detaylar AUZEF 2. üniversite kayıt kılavuzunda yer alıyor. İşte AUZEF 2. üniversite kayıt kılavuzu..

AUZEF 2. ÜNİVERSİTE KAYIT KILAVUZU İÇİN TIKLAYIN.


 

AUZEF 2. ÜNİVERSİTE KAYITLARI NE ZAMAN BİTİYOR? 

2 Eylül'de başlayan AUZEF Fakülte Başvuru ve Kayıt İşlemleri 30 Eylül 2019 tarihinde sona erecek.

AUZEF İKİNCİ ÜNİVERSİTEYE KİMLER BAŞVURABİLİR?

1- ÖSYM tarafından öğrenci yerleştirilen üniversitelerde halen öğrenci ya da bu üniversitelerden mezun olanlar (yabancı uyruklu olanlar da dâhil), 

2- Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olup mezuniyetlerini Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından (YÖK) Denklik Belgesi ile belgeleyenler,  Sınavsız ikinci üniversite kapsamında fakülteye başvurabiliyor.

AUZEF 2. ÜNİVERSİTE KAYIT İŞLEMLERİ

1. Adım: Hesap Oluşturma: http://basvuru.istanbul.edu.tr/ adresinden “Hesap Oluştur” sekmesini tıklayınız. Formda gerekli alanları doğru bir şekilde doldurunuz. (“Kullanıcı adı” ve ”Kullanıcı Aktifleştirme Bağlantısı” e-posta adresinize gönderileceği için bilgilerinizi doğru girdiğinizden emin olunuz.) Mail adresinize gönderilen Kullanıcı Aktifleştirme Bağlantısına tıklayarak hesabınızı aktifleştiriniz.

2. Adım: Sisteme Giriş ve Profil Güncelleme: http://basvuru.istanbul.edu.tr/ adresinden sisteme belirlediğiniz parola ile giriş yapınız. Sol menüde bulunan “Profil” seçeneğini tıklayarak fotoğraf, özel durum ve iletişim bilgilerinizi düzenleyiniz. Bilgilerinizin eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunuz. Yüz hatlarınızın belli olduğu (vesikalık) bir fotoğraf yükleyiniz.

3. Adım: Program Tercihi ve Başvuru: 

1- YÖKSİS’te eğitim bilgisi bulunmayan adayların mezun oldukları ya da halen eğitim aldıkları fakülteleri ile iletişime geçerek eğitim bilgilerini YÖKSİS’e işletmeleri gerekmektedir. 

2- Önlisans öğrencileri/mezunları sadece ÖNLİSANS programlarına başvuru yapabilir. 

3- Lisans öğrencileri/mezunları ÖNLİSANS VE LİSANS programlarına başvuru yapabilir. 

4- Program tercihinde bulunurken doğru programı tercih ettiğinizden emin olunuz. Başvurusu gerçekleşen adayların başvurularına onay verildikten sonra program değişikliği yapılamaz. 

5- ÖSYM tarafından öğrenci yerleştirilen üniversitelerin önlisans/lisans düzeyindeki programlarında kayıtlı/mezun olanlar, kayıtlı/mezun oldukları aynı programa, (Örneğin İktisat programı öğrencileri/mezunları, İktisat programına) kayıt yaptıramazlar. Başvuru işlemi için ana sayfasındaki “İkinci Üniversite Başvuru” linkini tıklayınız.


YÖKSİS’ TE BİLGİLERİ BULUNAN ADAYLARIN; Eğitim bilgileri ekrana otomatik olarak gelecektir. Adaylar, bilgilerinin doğruluğunu kontrol ettikten sonra “Kullan” butonunu tıklayarak ilerlemelidir.(1.görsel) (Birden fazla programdan mezun ya da öğrenci olan adayların başvuruda bulunurken kullanmak istedikleri programı seçerek ilerlemeleri gerekmektedir.) Tercih edilen program kısmından “Başvurmak İstenilen Programı” seçiniz, “Kaydet” butonuna tıklayınız.

YÖKSİS’TE EĞİTİM BİLGİLERİ BULUNMAYAN ADAYLAR; “Eğitim Bilgilerini” mezunu ya da öğrencisi olduğu üniversite ile görüşüp YÖKSİS’e aktarması gerekmektedir.

4. Adım: Referans Numarası Öğrenme ve Online Ödeme İşlemleri

Başvurusu onaylanan adaylara ödeme yapacakları “Referans Numarası” SMS ile gönderilecektir. Referans numarası ile Halkbank Şube/ATM’lerinden ya da Sanal Postan ödeme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Başvurunuz onayladıktan sonra referans numaranızı AKSİS öğrenci otomasyon sistemi üzerinden öğrenmek için, “Kullanıcı Adı” ve “Parola” ile aksis.istanbul.edu.tr adresine giriş yaptıktan sonra “Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS)”ni tıklayınız.

Sol menüdeki “Harç Bilgileri” kısmından referans numaranızı ve ödeme miktarınızı görebilirsiniz. Online ödeme işlemini gerçekleştirmek için aynı sayfada yer alan “Ödeme Yap” butonunu tıklayınız. Karşınıza gelecek ekranda ilgili alanları doldurarak online ödeme işlemini yapabilirsiniz.

5. Adım: Kesin Kayıt İşlemi: Ödeme işlemini gerçekleştiren adayların kayıt işlemleri en kısa sürede gerçekleşecektir. Kayıt durumunuzu AKSİS otomasyon sistemi “Özlük Bilgileri” kategorisinde “Birim Bilgileri” başlığı altındaki “Statü” alanından kontrol edebilirsiniz. Statünüz “Kayıt Yenilemedi” ise kayıt işleminiz tamamlanmış olup Fakültemiz tarafından yapılacak olan otomatik ders seçimi işleminden sonra statünüz “Devamlı Öğrenci” olarak güncellenecek ve kaydınız aktif hale gelecektir.

Bakanlar Kurulu Kararı doğrultusunda farklı bir üniversitede ikinci bir eğitim gören öğrencilerden Materyal/Öğrenim ücretlerine ek olarak 35,5 TL katkı payı alınmaktadır.