Bahçeşehir Üniversitesi STEM Merkezi (BAUSTEM) akademik desteği ve gücü ile Uğur Okullarında uygulanan erkenSTEM yaklaşımını, geleceği tasarlayan, üretken nesiller yetiştirme vizyonuyla hareket eden eğitimciler anlattı. Uğur Okulları İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Yücel, Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, BAU akademisyenleri ve Uğur Okulları eğitim yöneticilerinin de katılım gösterdiği lansmanda erkenSTEM eğitim yaklaşımının ve AR teknolojisinin detaylarına değinildi. Uğur Okulları dünyada ve Türkiye’de gelişerek süren STEM akımını okul öncesi ve ilkokul kademesinde erkenSTEM olarak uygulama öncülüğünü üstleniyor. Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu açılış konuşmasında; erkenSTEM’in uygulanma amacına ve Uğur Okullarının süreçteki çalışmalarına vurgu yaptı.
erkenSTEM sayesinde öğrenciler de öğretmenlere öğretiyor
erkenSTEM’in kuramsal altyapısını kurma sürecini anlatarak sunumuna başlayan Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Öğretim Üyesi ve BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, “2012’ye kadar Amerika Birleşik Devletleri’nde öğretmen eğitimi ile ilgilendiğim dönemde STEM popülerite kazanmaya başlamıştı. Türkiye’ye döndüğümde isedünyada eğitim ve öğretim değişmişti ama Türkiye’deki değişim bazı olumlu noktalara nazaran birçok endişe verici noktalar da bulunuyordu. Nicelik noktasındaki gelişmelere rağmen nitelik sadece belirli bir grup öğrenciye yönelik korunuyordu.” diye konuştu. Bu noktada dört ayrı ilkeye dayanan erkenSTEM çerçevesini geliştirdiklerini özetleyen Çorlu, Uğur Okulları yöneticileri ve öğretmenlerinin de bu süreçte aktif rol aldığını ve öğrencilerden çok şey öğrendiklerini dile getirdi.
50 bin kişiye ulaşıldı
erkenSTEM programının bugün 30 binin üzerinde öğrenci tarafından uygulandığını ve devlet okulları ile birlikte bu sayının 50 bin öğrenciye ulaştığının düşünüldüğünü aktaran Çorlu, “Uğur Okullarında da binlerce öğrenci 21. yüzyıl becerileriyle bu program sayesinde tanışıyor. Geleceği bugünden deneyimliyor. Her sınıf seviyesinde bir etkinlik ve hikaye kitabına ek olarak öğretmenleri süreç boyunca sürekli şekilde destekliyoruz. Detaylı bir rehber program kitabımız var onlar için, web sitemiz var, dönem başlarında birbirleri ile deneyim paylaşabilmeleri için toplantılar ve öğretmen destek semineleri organize ediyoruz. Sürekli yanlarındayız ve bu şekilde hem programlarımızı sürekli güncelleyebilecek geri bildirimlere ulaşıyoruz hem de öğretmenlerimize destek olabiliyoruz.” dedi.
Programda erkenSTEM yaklaşımı ile eğitim gören Uğurlu öğrenciler, kitabın karakteri Portakal için derslerde ürettikleri çözümlerini, hayata geçirdikleri projelerini ve deneyimlerini de anlattılar.