MERVE YILMAZ ORUÇ / merve.oruc@aksam.com.tr
"Yılın en ilham verici haftası" olarak görülen ve bu sene onuncu yılını kutlayan Brand Week Istanbul, "Time To Reset" teması ile yaratıcı endüstrileri ve markalar dünyasını Zorlu PSM'de bir araya getirecek. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinin en büyük marka ve iş dünyası festivali olan Brand Week Istanbul, 9-10-11 Kasım tarihlerinde sunumlar, paneller, araştırma çıktıları ve tartışmalarla dünyanın farklı yerlerinden gelen yaratıcı liderleri 5 ayrı sahnede izleyicisi ile buluşturacak. Demet Akbağ'ın onur konuğu olarak yer alacağı programda; Refik Anadol, İlber Ortaylı, Murathan Mungan, Sertab Erener, Şenol Güneş, Pınar Toprak, Marian Salzman, Vala Afshar gibi isimler konuşmacı olarak yer alacak. İş insanları, akademisyenler, sanatçılar, müzisyenler, yazarlar, teknoloji liderleri, girişimciler, fark yaratanlar ile spor ve sağlık dünyasının önemli isimlerini ağırlayacak olan Brand Week Istanbul'un geçmiş dokuz yılını ve yeni programı direktörü Pelin Özkan anlattı.
'TIME TO RESET' DİYECEĞİZ
Yola çıkarken ilk hedeflerinin insanlara ilham vermek olduğunu belirten Özkan, "Sonra umut, yetkinlik vb. geliyordu. Bu yüzden de etkinliğe, 'Yılın En İlham Verici Haftası' dedik. Bu zamana kadar da amacımıza ulaştık diyebilirim. Bizim etkinliğimize gelenler çalıştıkları disiplin ya da sektör ne olursa olsun buradan beslenmiş olarak çıksın isteriz. Yeni şeyler öğrensin, ufku genişlesin, cesaret alsın. Hemen her yıl daha önceki yıllardan ilham alarak yeni şeylere cesaret edenlerin hikâyelerini dinliyoruz. 2019'da bir katılımcımız, bir önceki yıl izlediği konuşmacıdan ilham alarak tasarladığı ürünleri sergiledi. Pandemi döneminde bile ara vermeden etkinliğimiz gerçekleştirdik. İnsanları ilham, umut ve yetkinlik konusunda desteklemeye daha uzun yıllar devam ederiz umarım." şeklinde konuşuyor.
Bu yıl ki temanın çıkış sürecinden bahseden Özkan, son 10 yılda büyük değişimlere tanık olduklarını ancak pandemiyle bu değişimin zirveye ulaştığını dile getirdi. "Çok kısa bir zaman aralığında günlük yaşantımız, sosyal hayatımız, alışkanlıklarımız, iş yapış biçimlerimiz radikal bir şekilde değişti. Bu yüzden bu yıl, 'Yeniden başlama zamanı' dedik. Buna 'Büyük sıfırlama', 'Büyük reset' de diyebiliriz." diyen Özkan şöyle devam ediyor: "İnsanlık olarak bizi bekleyen birçok sorun ve atmamız gereken kolektif adımlar var. İklim krizi, ekonomik adaletsizlik, göç, kültürel ve askeri savaş, yetenek krizi bunlardan başlıcaları. Bu krizleri yönetmeyi öğrenmek ya da daha akıllıca, daha kapsayıcı, daha yaratıcı ve köklü gelecek tasarımları üzerine düşünmeliyiz. Brand Week Istanbul'da da bu senaryoları konuşacağız. Yeni bir hayat, yeni bir siyaset, yeni bir ekonomi, yeni bir 'ortak anlam arayışı', yeni bir iş kültürü ihtimallerini analiz edeceğiz. Bizler yaratıcı endüstrilerde çalışan insanlarız. Algoritmalara ve makinelerin önerilerine terk edilmiş bir hayata, doğaçlamayı, sürpriz öğesini, heyecanı yeniden eklemek için çalışıyoruz. Brand Week İstanbul'da yoğunlaştırılmış bir şekilde Time to Reset teması altında bu deneyimi yaşatacak katılımcılara."
GENÇLER BİZİM İÇİN KIYMETLİ
Genç profesyoneller ve öğrencilerin kendileri için çok kıymetli olduğunu ve program kapsamında onlara ayrıcalıklar tanındığından bahseden Özkan, "Programı hazırlarken zamanımızın en az yarısını onlara özel içerikler oluşturmak için harcıyoruz. Çünkü bunu bir sosyal sorumluluk olarak görüyoruz. Öncelikle PSM'nin tüm balkonlarını öğrencilere açıyoruz. Öğrencilere özel kontenjan ayırıyoruz. Gençler için hızlı sertifika programları düzenliyoruz. Özellikle kreatif alanda çalışan ve portfolyolarını usta kreatiflere göstermek isteyen gençler için Porfolyo Buluşmalarımız oluyor." diyor. Daha çok insana ulaşmak ve daha kapsayıcı bir anlayışla farklı hikâyeleri izleyici ile buluşturmak istediklerini vurgulayan Özkan, EMEA bölgesinin en büyük yaratıcılık festivalini başka coğrafyalara taşımak istediklerini de sözlerine ekliyor.
DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAN KONUŞMACILAR GELECEK
Program ve içerik hakkında da bilgi veren Pelin Özkan şunları aktardı: "Bireyin ve toplumun zihin dünyasını, profesyonel yaşamına dokunan birçok konuyu masaya yatıracağız. Bu sene 10'uncu yıla özel bir kurgu tasarladık. Etkinlik 5 ayrı sahnede, 3 gün boyunca kesintisiz devam edecek. Başarı hikâyelerini, mecra yaratan girişimleri, yaratıcı dünyada ses getiren isimleri, çalışmaları ile geleceğe yön veren akademisyenleri Inspiration Hall'de ağırlayacağız. Prof. Ufuk Akçiğit, Faruk Eczacıbaşı, Vala Afshar, İlber Ortaylı, Pınar Toprak, Prof. Mete Atatüre, Murathan Mungan bu sahnede yer alacak pek çok kıymetli isimden yalnızca birkaçı. Sektörel gelişmeleri, markaları yakın gelecekte bekleyen trendleri, yeni teknolojilerin iletişimi taşıyacağı noktaları ise Brands & Trends sahnesinde tartışacağız. Ogilvy Global Influence lideri Rahul Titus, nöro-pazarlama uzmanı Dr. Christophe Morin, PHD CEO'su Toby Hack, Unilever'in Kurumsal İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Lucila Zambrano, MullenLowe Kreatif Direktörü Jose Miguel Sokoloff izleyiciyle bu sahnede buluşacak. Dünyanın dört bir yanından konuşmacıları ağırlayacağımız sahnemizin adı ise; World Stage. Global meseleleri ele alan ve tüm içeriklerin İngilizce olduğu bu online sahnede pazarlama profesörü Koen Pauwels, Walmart'ın baş ekonomisti Prof. John List, Refik Anadol ve Marian Salzman gibi isimler var. Master Hall isimli sahnemizde ise her gün farklı bir konuyu tartışacağız. Meydan fuayede yer alacak Healing Hall'de ise sağlık alanının uzman isimleriyle iyileşme ve iyiliği keşfetme yolculuğuna çıkacağız.