Türkiye'yi ihracatta marka ülke yapmayı planlıyoruz

Ülkemiz adına çok büyük atılımlar yapacağına inandığım Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) yeni Başkanı Mustafa Gültepe ve Dosso Dossi Fashion Show'un Antalya çıkarmasına dair keyifli iki haber ile karşınızdayım.

ÜMİT TEMURÇİN / umittemurcin@gmail.com

MUSTAFA GÜLTEPE, TİM'İN YENİ BAŞKANI OLDU

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) 29'uncu Olağan Genel Kurulu, İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde yapıldı. TİM başkanlığı için tek aday olarak seçime giren İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe TİM'in yeni başkanı seçildi. İHKİB; İstanbul Moda Akademisi, Fashion Week Istanbul, Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması gibi tekstil ve moda sektörümüzün kreatif ve uluslararası tanıtımına hizmet eden önemli projelerini de sahibi bir kurum. Başkan olarak seçilmesinin ardından bir konuşma yapan Mustafa Gültepe, tüm sektörlerin bilimsel ve teknolojik dönüşümü tamamlamak zorunda olduğuna dikkat çekti. Yüksek katma değerli ihracat yapan, ulaşım ve lojistik altyapısı güçlü, tehditleri fırsata dönüştüren, rekabet gücü yüksek bir Türkiye'yi inşa etmek durumunda olduklarını ifade eden Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü: "Dünyadaki trendleri izleyen değil, belirleyen bir ülke olmak için çalışacağız. Ülkemizin küresel ihracattan aldığı pay yüzde 1 civarında. Bu payı yüzde 50 artıracak potansiyelimizin olduğuna inanıyorum. Kilogram başına ihracatta en azından 2 doları yakalayabilmeliyiz. Hedefin zor, sürecin meşakkatli olduğunu biliyorum. Ama ortak akılla, 27 sektörümüzün, 61 birliğimizin etkin katılımıyla, üstesinden gelemeyeceğimiz sorun olmadığına inanıyorum. Yeni dönemde TİM'i strateji ve vizyon liderliği yapan, gündem belirleyen bir kimliğe kavuşturacağız. Daha aktif ve senkronize çalışacağımız birliklerimizden gelecek projeler ve bilgi akışı en önemli veri kaynağımız olacak. Projeleri olgunlaştırıp, ekonomi yönetimine taşıyarak ihracatımızın gelişimine katkı sunacağız."

HİKMET ERASLAN'DAN TURİZM EKONOMİSİNE MODA DESTEĞİ

Türk tekstil ürünlerini dünyaya pazarlayan en önemli organizasyonlardan biri olan Dosso Dossi Fashion Show, Antalya'da gerçekleştirildi. 7 – 12 Haziran tarihleri arasında düzenlenen etkinlikte, 40 ülkeden yaklaşık 5 bin alıcı, 120 Türk firmasının yeni sezon ürünleriyle buluştu. Bende fuarı ziyaret edip birçok marka ile tanıştım ve organizasyondan ne kadar mutlu olduklarını dinledim. Düzenlediği moda etkinlikleriyle Türk tekstil ürünlerini dünyaya pazarlayan Dosso Dossi Holding, dijital platform defileleriyle turizm sektörüne de katkı sunuyor. Doğubayazıt, Kapadokya ve Diyarbakır'da düzenlenen ve 50 ülke televizyonlarında gösterilen dijital defile görüntüleri bölge turizm hareketliliğine de büyük destek sağlıyor. Defile görüntülerinin yayınlanmasıyla birlikte gerek yurt içi ve yurt dışı turizm yansımalarının olumlu olduğunu belirten Hikmet Eraslan, "Yaptığımız başarılı PR çalışmaları sayesinde yurt içinde de çok olumlu dönüşler alıyoruz. Doğubayazıt, Kapadokya, ve Diyarbakır'da yaptığımız çekimlerin turizm ekonomisine olumlu geri dönüşler sağladığını temasta olduğumuz yerel yöneticiler de belirtiyor. Bu da bizi çok mutlu ediyor" dedi.