Modaya haftalık bakış...

Rüya Büyüktetik
ruyabuyuktetik@gmail.com

Moda dünyası adına hareketli haberlerden oluşan bir haftayı geride bıraktık. Gelin, bu hafta neler olup bittiğine beraber bir göz atalım. 

Normalde bu hafta bu moda köşesinin kalbi Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul'la atıyor olacaktı. Ancak ülkemizin başına gelen elim terör saldırısı hayatımızı durma noktasına getirdi. Bu noktada, moda haftasına bir gün kala oluşan hassasiyet sebebiyle tüm etkinlik iptal edildi. Moda haftasının her zaman ön plana çıkan görkemli şovlarının yanısıra aslında çok önemli bir de sektörel tarafı mevcut. Bildiğiniz üzere, Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul ülkemizin tek uluslararası moda platformu. Bu platform hem moda tasarımcılarının hem de hazır giyim markalarının uluslararası bilinirliklerine katkıda bulunan hem de ihracatımızı destekleyen en önemli yatırımı. Bu bağlamda tasarımcılar ve markalar büyük bir hassasiyet göstererek şovlardan feragat etseler de Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda kurulan The Core İstanbul’da 14-17 Ekim tarihleri arasında koleksiyonlarını yerli ve yabancı satın alma sorumluları ve basına sunabildiler. Bu sene üçüncüsü düzenlenen The Core İstanbul, 

22 tasarımcı ve 32 markanın koleksiyonları ile 40 ülkeden 500’e yakın satın alma sorumlusunu ağırladı. The Core İstanbul’un hedefi hazırgiyim ihracatına 5 yılda 500 milyon dolar katkı yapmak. Buna ek olarak Mercedes-Benz’in de uluslararası desteği global web siteleri olan www.mbfashionweek.com/istanbul üzerinden de devam etti. Web sitesinde tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonu görsellerine yer verildi. 

TASARIMCILAR TEK ADRESTE

Türk tasarımcılarımızdan bahsetmişken çok yeni bir oluşum olan Gizia Gate’e de yer vermeden geçmek olmaz. Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi üzerinde kurulan ve 30 Türk tasarımcının koleksiyonlarını ilk kez aynı çatı altında buluşturan Gizia Gate bu anlamda önemli bir ilke imza atıyor. Defilelerini izleyip beğendiğimiz parçaları nereden bulacağımızı bilemediğimiz Türk tasarımcıların koleksiyonları artık tek bir adreste toplanıyor. Ceyda Balaban’ın kreatif direktörlüğünde hayata geçen proje kapsamında Arzu Kaprol, Aslı Filinta, Bahar Korçan, Deniz Berdan, Evren Kayar, Gamze Saraçoğlu, Lug von Siga-Gül Ağış, Maid in Love-Hande Çokrak, Mehtap Elaidi, Özgür Masur, Zeynep Tosun gibi Türk modasının önde gelen isimlerinin aralarında bulunduğu tasarımcıların koleksiyonlarına rahatlıkla ulaşabileceğiz.

HAFTANIN ARZU NESNESİ

New York, Milano, Paris derken bir süredir moda haftası karelerinde ipi göğüsleyen hayli orjinal çantalara rastlıyoruz. Les Petits Joueours markalı bu çantalar lego detayları ile sokak modasının ruhunu en eğlenceli şekilde yansıtan türden. Love, late ve aaah! gibi sloganlı detaylara sahip çantalar tüm moda haftalarının sokak stili karelerinde boy gösterdi. El çantası ya da omuz çantası formunda seçenekleri olan Les Petits Joueours’u ülkemizde hazır çok da duyulmamışken mutlaka takibe almalısınız. Vetrina mağazalarında markanın farklı modellerini bulmak mümkün.

YENİ İSİM BELLİ OLDU

Alexander Wang’in Balenciaga’ya veda niteliği taşıyan ve geçtiğimiz hafta Paris Moda Haftası kapsamında sergilenen İlkbahar/Yaz 2016 koleksiyonunun hemen ardından markanın yeni kreatif direktörünün kim olacağı açıklandı. Üç yıllık görevinin ardından Wang’in tahtını devralacak olan bu yeni isim Demna Gvasalia. Kim dediğinizi duyar gibiyim. Evet, marka tahmin edilenin aksine yıldız bir isim yerine daha az bilinen bir tasarımcı ile el sıkıştı. Daha önce kısa bir süre Louis Vuitton’da ve sekiz yıl Martin Margiela halen görev başındayken Maison Martin Margiela’da çalışan Gvasalia Balenciaga’daki ilk koleksiyonunu Mart ayında sergileyecek ve bir yandan da kendi markası Vetements’ın tasarımlarıyla ilgilenmeye devam edecek. 

Markaların dijital gücü

Birkaç sene önce defilelerin ön sıralarına film yıldızları ve şarkıcıları oturtmak için yarışan markalar artık blogger’ların ve dijital dünyadaki etkileşim ağı kuvvetli olan isimlerin peşinde. Blogger’ların ne yaptığını idrak edebilen global markalar işi bir adım daha ileri taşıyarak marka elçilerini dijital dünyadan seçiyor. En son açıklanan dev işbirliğine son dönemin en gözde global blogger’ı olan 21 yaşındaki Kristina Bazan imza attı. L’Oreal Paris'in marka elçisi seçilen Kristina Bazan yıllardır ünlü isimler ve süpermodellerin elinde bulunan bu unvanı bu ay devralıyor.  

KASIMA GERİ SAYIM

Yılın ikinci yarısının en heyecanla beklenen işbirliklerinden birine Fransız modaevi Balmain'le H&M imza attı. Balmain’in tasarımcısı Olivier Rousteing’in hesabından paylaştığı altın rengi yazılı siyah Balmain x H&M koleksiyonuna ait kutular heyecanı perçinlerken asıl nefes kesici kareler koleksiyonun kampanya görsellerinden geldi. Kendall Jenner, Gigi Hadid ve Jourdan Dunn’ın kampanya yüzü olduğu ve klasik Balmain iddiasını taşıyan koleksiyon Türkiye’de 5 Kasım’da satışa sunulacak.