BİR İHANETİN ANATOMİSİ: NİLİ CASUSLARI
BİR İHANETİN ANATOMİSİ: NİLİ CASUSLARI

BİR İHANETİN ANATOMİSİ: NİLİ CASUSLARI

Ürdün Prensesi İran'a karşı mı savaşacak?
Ürdün Prensesi İran'a karşı mı savaşacak?

Ürdün Prensesi İran'a karşı mı savaşacak?

İsrail, saldırıya karşılık verecek mi?
İsrail, saldırıya karşılık verecek mi?

İsrail, saldırıya karşılık verecek mi?

İran ve İsrail arasında 'nükleer' gerginlik!
İran ve İsrail arasında 'nükleer' gerginlik!

İran ve İsrail arasında 'nükleer' gerginlik!

İsrail cephe mi genişletiyor?
İsrail cephe mi genişletiyor?

İsrail cephe mi genişletiyor?

İsrail'in yakalayamadığı 'misafir' kod adlı Muhammed Deif kimdir?
İsrail'in yakalayamadığı 'misafir' kod adlı Muhammed Deif kimdir?

İsrail'in yakalayamadığı 'misafir' kod adlı Muhammed Deif kimdir?

İsrail ordusunun kanlı mazisi: Haganah
İsrail ordusunun kanlı mazisi: Haganah

İsrail ordusunun kanlı mazisi: Haganah

Maymunlar kenti istila etti!
Maymunlar kenti istila etti!

Maymunlar kenti istila etti!

İran'ın Sudan'da ne işi var?
İran'ın Sudan'da ne işi var?

İran'ın Sudan'da ne işi var?

Gazzelileri hayatta tutan bitki: Khobeza
Gazzelileri hayatta tutan bitki: Khobeza

Gazzelileri hayatta tutan bitki: Khobeza

Netanyahu saldırı tarihini belirledi!
Netanyahu saldırı tarihini belirledi!

Netanyahu saldırı tarihini belirledi!

En ilginç bayram gelenekleri!
En ilginç bayram gelenekleri!

En ilginç bayram gelenekleri!

Volkswagen Yatırımının 101 Faydası, 1 Zararı

Alman üretici Volkswagen’in Türkiye’ye yatırım yapması kısa bir süre önce Manisa’da şirket kuruluşu ile kesinleşmişti. Şirketten resmi açıklama beklenirken Barış Pınarı Harekâtı nedeniyle bu durumun ertelendiği haberi çok sayıda spekülasyona neden oldu. Yatırımın Bulgaristan’a geçtiği söylentisi yapılırken, Volkswagen’den yapılan ´Türkiye dışında alternatif aramıyoruz´ açıklaması konuyu kapattı. Peki, dünyaca ünlü bir otomobil markasının Türkiye’ye yatırım yapmasının faydaları nelerdir? Bu yatırımın kime ne zararı olur?

TM Dijital Haber Merkezi

Alman otomotiv devi Volkswagen (VW), Manisa´da 943 milyon 500 bin TL sermayeli ´Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AŞ´ unvanlı şirket kurdu. 22 yıl sonra doğrudan otomobil yatırımı gelmesi iş dünyamızda büyük bir sevince neden oldu. Peki, bu yatırımın bu kadar sevinilecek tarafları nelerdir? 1 milyar Euro yatırım ile Türkiye’de neler değişecek? Bu yatırımın yapılmasında ne gibi etkenler devreye girdi? Ve bu yatırıma kim, neden üzülür?

SICAK PARA HASTALIĞI İLAÇ: DOĞRUDAN YATIRIM

Serbest piyasalarda sıcak paranın giriş ve çıkışları piyasaların en büyük dalgalanma nedenlerindendir. Ekonominiz gelişmekte, piyasa derinliğiniz sığ ise birkaç milyar dolar ile ekonominizde istemediğiniz dalgalanmalar olabilir. Bazı durumlarda bunun silah olarak bile kullanıldığını görebilirsiniz. Bunun kullanıldığını geçtiğimiz yılın ağustos ayında kur saldırısıyla yaşadık. Bunun ilk çözümü çeşitli önlemler yoluyla alındı ama daha büyük çözüm doğrudan yatırımla Türkiye’yi büyütmektir.  Volkswagen yatırımı da bu kapsamda önemli bir hamledir. Doğrudan yapılacak yatırım ile sağlanacak düzenli enerji ekonomide dengeli bir iyileşmenin habercisi olacaktır. Sıcak paranın bir günde çıkıp gitmesinin yerinde düzenli bir ekonomik aktivitenin Türkiye’de yaşanıyor olması ekonominin çarklarını da iyice güçlendirecektir. Bunun ilerleyen safhası kendi yatırımını yapmaktır ama otomobil dünyasının önemli aktörlerinin Türkiye’de yatırım yapması, elimizi rahatlatacaktır. 

REFERANS YATIRIM ÖZELLİĞİ

TAYSAD (Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği) Başkanı Alper Kanca, “Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen çok sayıda Alman firma var. Volkswagen onları da harekete geçirecek” demişti. Evet, bu yatırımın önemli faydalarından biri de başka yatırımlara öncü olmasıdır. Başta kendi başına 1 milyar Euro olarak belirlenen yatırım dışında, Türkiye karşıtı propaganda nedeniyle tedirginlik yaşayanlar için önemli bir referans sağlanmış olacak. Bunun dışında yatırımın yan sanayimize getireceği doğrudan etki ve bölge ekonomisine getireceği dışsal etkiler önemli bir çarpan etkisine neden olacaktır. Bunun dışında Alman marka model değişimlerinde sınırlı olmasıyla bilinir ama bu markanın her model değişimi Türkiye’de yeni yatırıma kapı açacaktır. Diğer taraftan bu fabrikanın başarısı markanın elindeki diğer modellerin Manisa’ya taşınmasına neden olur.

BÖYLE BİR YATIRIM KİMİN KİMYASINA ZARAR VERİR?

Dün Bursa’da bir motor fabrikasını açan Teknoloji ve Sanayi Bakanı Sayın Mustafa Varank, Türkiye’ye yatırım yapmanın çok önemli avantajlarından birini hatırlattı. “Bizim milletimiz çalıştığı yeri sahipleniyor ve yaptığı işin en iyisini yapmaya çalışıyor” şeklinde özetlenebilecek bu durum, Alman markanın en önemli avantajı olacak. Türkiye’nin üretim gücüyle, yan sanayisinin başarısıyla, ulaşım imkânlarıyla bu yatırımın çoktan hak ettiği, bu işin en gerçek olan kısmıdır. Peki, bu yatırım kimde büyük uykusuzluk yapar? Cevap basit; Türkiye’yi sevmeyende bu yatırım ciddi uykusuzluk yapar ama bu da zamanla geçecek bir durum.

FABRİKA HAKKINDA BİLGİLER

Manisa´da kurulan Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. unvanlı şirketin sermayesi 943 milyon 500 bin TL olarak belirlenmiş

Manisa Ticaret Sicili Müdürlüğü´nün 2447 sayılı ilanına göre şirketin merkezi, Manisa iline bağlı Yunusemre ilçesinde Keçiliköy Organize Sanayi Bölgesi Mahallesi olarak bildirildi

Manisa’da kurulacak fabrika, 22 yıl sonra Türkiye’de yapılacak sıfırdan ilk fabrika yatırımı olacak.

Türkiye’de en son sıfırdan otomotiv yatırımları 1997 yılında Toyota ve Honda tarafından yapılmıştı.

Volkswagen’in fabrika inşasının 2020 yılı sonu, üretimin ise 2022 yılında başlaması planlanıyor ve tesisin yaklaşık 4 bin yeni istihdam yaratması bekleniyor

Yatırımın toplamda 1 milyar euro, yani yaklaşık 6,4 milyar TL’ye mal olacağı hesaplanıyor.

Yıllık 400 bin araç üretim kapasitesine sahip olacak fabrikanın yapılmasıyla, İzmir Limanı, Aliağa Nemrut Limanı ve yapılması planlanan Çandarlı Limanı hareketlilik kazanacak.

Ağustos ayı başında Cumhurbaşkanlığı kararıyla, sıfırdan fabrika kurup en az 100 bin adetlik kapasiteye ulaşan firmalara, kapasitenin yüzde 15’i kadar gümrüksüz otomobil ithalatı izni verilmişti. Bu yatırım yeni hükümet sistemimizin otomobil konusunda ilk önemli hamlelerinden biri olacak.

  • Kategori:
    ARABA PAZARI
  • Eklenme Tarihi:
    9.11.2019 13:49
  • Güncellenme Tarihi:
    9.11.2019 14:33
  • Kategori Videoları
Diğer İçerikler
title
Peugeot 2008 Sürüş İzlenimi

Peugeot 2008 Sürüş İzlenimi

title
Türkiye'nin Otomobilinin Yol Haritası ve Küçük Bir Hediye

Türkiye´nin Otomobilinin Yol Haritası ve Küçük Bir Hediye

title
Türkiye'nin Otomobili Gün Yüzüne Çıktı! | #ArabaPazarı Farkıyla Yerli Otomobilin Özellikleri

Türkiye´nin Otomobili Gün Yüzüne Çıktı! | #ArabaPazarı Farkıyla Yerli Otomobilin Özellikleri

title
Türkiye’nin Otomobilinden Yeni Haberler Geldi!

Türkiye’nin Otomobilinden Yeni Haberler Geldi!

title
2020’de Otomobil Dünyasını Neler Bekliyor?

2020’de Otomobil Dünyasını Neler Bekliyor?

title
Ford Ecosport ile Sürüş İzlenimleri

Ford Ecosport ile Sürüş İzlenimleri

title
İstanbul’un En İyi Açık Oto Pazarı Hangisi?

İstanbul’un En İyi Açık Oto Pazarı Hangisi?

title
Otomobil Devleri İşçi Kıyımına Gidiyor

Otomobil Devleri İşçi Kıyımına Gidiyor

title
Elektrikli Otomobil İle Taşlar Yerinden Oynayacak

Elektrikli Otomobil İle Taşlar Yerinden Oynayacak

title
Hyundai Türkiye’ye 5 Soru Sorduk! İşte Cevaplar ve 2021'de Türkiye'de Üretilecek Yeni Model...

Hyundai Türkiye’ye 5 Soru Sorduk! İşte Cevaplar ve 2021´de Türkiye´de Üretilecek Yeni Model...

title
Yeni Ford Ranger, Liderlik Hedefiyle Geldi

Yeni Ford Ranger, Liderlik Hedefiyle Geldi

title
Ford Focus ST Line Sürüş İzlenimi: Teknolojik Devrimin Orta Noktasındayız

Ford Focus ST Line Sürüş İzlenimi: Teknolojik Devrimin Orta Noktasındayız

title
Volkswagen'den Bir İyi Bir Kötü Haber! #ArabaPazarı

Volkswagen´den Bir İyi Bir Kötü Haber! #ArabaPazarı

title
Volkswagen Golf 8'in Fotoğrafları Basına Sızdı #ArabaPazarı

Volkswagen Golf 8´in Fotoğrafları Basına Sızdı #ArabaPazarı

title
İkinci El Araba Satarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İkinci El Araba Satarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

title
Araç Satarken Bilgi Etiketinde Fiyat  Belirgin Olmalı mı?

Araç Satarken Bilgi Etiketinde Fiyat Belirgin Olmalı mı?

title
İstanbul-İzmir Yeni Otoyolun Tam Testini Yaptık

İstanbul-İzmir Yeni Otoyolun Tam Testini Yaptık

title
Yerli Elektrikli Traktörü İlk Biz Test Ettik

Yerli Elektrikli Traktörü İlk Biz Test Ettik

title
Mercedes A Sedan İle Bir Hafta Neler Neler Yaptık

Mercedes A Sedan İle Bir Hafta Neler Neler Yaptık

title
Mercedes A Sedan ile en sıra dışı testler ve en net sonuçlar!

Mercedes A Sedan ile en sıra dışı testler ve en net sonuçlar!

title
Periyodik Bakımda Otomobillerde Hangi Parçalar Değiştirilir?

Periyodik Bakımda Otomobillerde Hangi Parçalar Değiştirilir?

title
İkinci El Otomobilde Satışlar Patladı

İkinci El Otomobilde Satışlar Patladı

title
Bu Pazar Sizin İçin Zeynep Kamil Oto Pazarından 45 İkinci El Fırsat Seçtik

Bu Pazar Sizin İçin Zeynep Kamil Oto Pazarından 45 İkinci El Fırsat Seçtik

title
Kartal Araba Pazarını Sizin İçin Gezdik

Kartal Araba Pazarını Sizin İçin Gezdik